اگر صاحب وب لاگ و یا وب سایت هستید حتما عبارت SEO یا بهینه سازی موتور جستجو به گوشتان خورده است. SEO به گردآور تغییرات جزئی در صفحات وب گفته می شود که مایه درک بهتر موتورهای جستجو از محتوای وب سایت ها و جمع آوری بهتر اطلاعات آنها می شود. به راستی SEO باعث گردآوری صحیح اطلاعات موجود در وب سایت و در نتیجه جذب اغلب بیننده از راه موتورهای جستجو می شود. این روزها موسسه و کمپانی های مختلفی بابت بهینه کردن وب سایت ها درآمدهای قابل توجهی بدست می آورند. در این مقاله که در بخش های مختلف منتشر خواهد شد طریق های صحیح SEO را یاد خواهید گرفت.

اگرچه جمع آوری اطلاعات صفحات وب بصورت اتوماتیک در موتورهای جستجو (گوگل، یاهو، بینگ و غیره) اتمام می شود اما در این نوشتار به مباحثی خواهیم پرداخت که بکارگیری آنها مایه می شود موتورهای جستجو فهم بهتری از صفحه های تارنما شما داشته باشند و در نتیجه صفحه های تارنما شما در نتایج جستجوی موتورهای جستجو در رتبه بهتری پیمان گیرند.

SEO یا Search Engine Optimization معمولا شامل تغییرات جزئی می شود ولی این تغییرات کوچک ممکن است تاثیر قابل توجهی در رتبه و شدامد جاری شده از موتورهای جستجو گردد. در دنیای معاصر وب، SEO جزء موارد اجتناب ناپذیر در تارنما هاست. پس اگر صاحب تارنما ویا تارنگار و یا صفجه ای در اینترنت هستید و هدف دارید بهتر دیده و خوانده شوید این مقاله را از دست ندهید.

امروزه اطلاعات نادرست که گاهی کارایی منفی در رتبه تارنما ها دارد به وفور یافت می شود ولی محتوای این نوشتار طبق اطلاعات منتشر شده بدست گوگل، یاهو و بینگ و برخی تارنما های معتبر پیوسته با SEO تامین شده است. به این ترتیب با خواستن این نوشتار درک واقعیت از طریق های صحیح SEO بدست خواهید آورد.

وب سایت و یا وب لاگ شما شدنی است کوچکتر و یا ارشد از مثال های ما باشد ولی روش های SEO طبق ابهت وب سایت تفاوتی نمی کنند.

به انگیزه گستره و ابهت بحث SEO این مقاله را در قالب چندین مقاله کوچکتر منتشر خواهیم کرد. ولی زمانی که همه مبحث به آخر رسید آن را در قالب یک مقاله چند صفحه ای یکپارچه نیز ارائه خواهیم کرد.

سرفصل ها:
اصول اولیه SEO (بهینه سازی موتور جستجو)google_bot
ساخت عنوان دقیق و منحصر به فرد برای صفحه ها
استفاده درست از متاتگ Description و Keywords
بهبود ساختار سایت:
بهبود ساختار URL (آدرس صفحات وب)
ساده گردن دسترسی به صفحات مختلف سایت
مرکز بهینه سازی
ارائه درونمایه و سرویس با کیفیت
استفاده درست از Anchor
بهینه سازی تصاویر
استفاده صحیح از تگ های Heading
نحوه ارتباط با فهرست بردار (Crawler)
استفاده موثر از robots.txt
مطلع بودن از لینک های ref="nofollow"
سئو (SEO) برای تلفن های همراه
گوگل را از سایت موبایل مطلع کنید
کاربران موبایل را با دقت راهنمایی کنید
تبلیغات و تجزیه و تحلیل
وب سایت خود را در راه درست تبلیغ کنید
از ابزارهای رایگان ویژه وب مسترها کاربرد کنید
در این نوشتار با ارائه مثال حقیقی و بصورت کاربردی مسائل را روشنگری داده و مشکلات رایج را شرح خواهیم داد.

پیش از آغاز مقاله لازم است بدانید که تمامی فرایند SEO برای تقسیم اورگانیک (Organic) موتورهای جستجو کارآمد است و تاثیری بر تقسیم تبلیغات پولی ندارد. در واقع نتایج جستجو در دو دسته تبلیغات پولی (در گوگل، Adword ) و نتایج دسته بندی شده تقسیم می شوند. بهینه سازی موتورهای جستجو فقط مایه بهبود رتبه وب سایت در قسمت اورگانیک یا سازمان دیتا شده، می شود.

google_result

اصول اولیه SEO (بهینه سازی موتور جستجو)
ساخت عنوان دقیق و بی همتا برای صفحه ها
عنوان صفحه ها را با تگ Title مشخص کنید.
تگ title به موتورهای جستجو و کاربران می گوید که سوژه آن صفحه در چه رابطه ای است. عنوان می بایست در تگ title صفحه HTML قرار گیرد. در حالت ایده آل تمام صفحه های یک وب سایت می بایست عنوان ویژه و منحصر به فرد خود را داشته باشند.

seo_title_0

خوشبختانه تمام CMS (نرم افزارهای مدیریت درونمایه مشابه جوملا، دوراپل، وردپرس و غیره) بصورت خود پیشه متاتگ ها را برپایی می کنند و در فیلدهای گوناگون اطلاعات باره دربایستن را از کاربر می گیرند ولی اگر قرار است خودتان وب سایت جدیدی تاسیس کنید می بایست تگ را در عقیده بگیرید.

seo_title_01

عنوان صفحه (title) در نتایج جستجو نمایش دیتا می شود.

اگر یک صفحه برآیند اینکه جستجو نمایش داده شود محتوای موجود در تگ title در نخستین سطر نتیجه جستجو پیمان می گیرد. این کار مایه می شود کاربر بداند که صفحه مکشوف شده با آنچه جستجو کرده است پیوسته است یا خیر.

عنوان یا title صفحه می بایست با دقت انتخاب شود کوشش کنید در عنوان از واژه ها کلیدی پیوسته مانند مکان، اسم افزار یا سرویس خاص و اطلاعات کلیدی سایر استفاده کنید. انتخاب صحیح عنوان تاثیر زیادی در SEO دارد.

title_tag_1

بهترین اقدامات
 

عنوان صفحه (Title) را با دقت طوری برگزیدن کنید که محتوای صفحه را شرح دهد
عنوان صفحه را طوری برگزیدن کنید که با متن و محتوای صفحه در ارتباط باشد و بتواند شرح بسیار کوتاه و مختصری متعلق به باشد.

از برگزیدن عنوان بی ربط و نامرتبط با محتوای صفحه اجتناب کنید. 
هرگز از عناوین قبل فرض صفحه های HTML همانند Untitled یا New Page کاربرد نکنید.
برای هر صفحه از وب سایت یک عنوان منحصربه فرد انتخاب کنید
هر کدام از صفحه های تارنما می بایست دارای عنوان خاص خویش باشد.سئو وردپرس  این شغل به موتورهای جستجو کمک می کند لغایت صفحه های مختلف سایت را از یکدیگر متمایز کنند.

از برگزیدن یک تگ عنوان برای کل صفحات سایت و یا دسته جمعی از صفحات دوری کنید.
عنوان را اختصار ولی توصیفی برگزیدن کنید
عنوان نباید طولانی باشد. Title را کوتاهی ولی در عین حال با مفهوم و مرتبط برگزینید. موتورهای جستجو عنوان های طولانی را در نظر نمی گیرند.

از ساخت عنوان های کبیر و دراز خودداری کنید.

مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : صفحه ,جستجو ,سایت ,موتورهای ,title ,تارنما ,موتورهای جستجو ,بهینه سازی ,محتوای صفحه ,موتور جستجو ,سازی موتور ,سازی موتور جستجو
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

آدرس کانال های تلگرام Victoria dlksww جایی برای همه Destination دانلود خلاصه کامل کتاب انقلاب اسلامی منوچهر محمدی شیری های طاقچه داش تفریح و سرگرمی The Faded کهربا فان