کسبوکارها عاشق حجمهای بالایی از شدامد هستند. با این حال، افزایش بازدید سایت دائم پیشه راحتی نیست. در محیطی که روز به روز بیشتر با اینترنت اشباع میشود، چگونه میتوانید توجهات را از صفحات سایرین به صفحهی خود معطوف کنید؟این راهنما برخی از بهترین ایدهها برای برپایی آگاهانیدن از تارنما شما و هدایت شدامد بیشتر به سوی آن را پوشش میدهد.
مطلب مرتبط: چه چیزهایی از سئو به شما نمیگویند
در پیوستگی ۲۰ روش عالی افزایش بازدید سایت (افزایش شدامد سایت) آمده است:
۱. برای افزایش بازدید وب سایت سئوی خویش را بسازید ترافیک وب ارگانیک میتواند ارزشمندتر از هر نوع شدامد دیگری باشد، ولی اگر وبسایتتان فاقد تکنیکهای کارساز بهینهسازی موتور جستجو (سئو) باشد، موتورهای جستجو نمیتوانند شما را پیدا کنند. بعضی شرکتها تنها صفحهی اصلی (هومپیج) خود را بهینه میکنند و از چیزهای دیگر چشمپوشی میکنند ـ این پیشه اشتباه است. مصرفکنندهای که هرگز نام کمپانی شما را نشنیده است، اسم برندتان را جستجو نمیکند، پس باید کاری کنید محتواهای دیگرتان در گوگل ردهی بالایی داشته باشند.
برای نمونه اگر اسم شرکتتان، لولهکشی ایبیسی است، محتوایی مانند: ”چگونه چکه کردن لولهی آبخانه را صحیح کنیم؟ یا ”باز کردن گرفتگی سینک ظرفشویی بیش از ”لولهکشی ایبیسی ترافیک بیشتری فرآوری خواهید کرد. بنابراین، باید تک تک صفحات محتوایتان را بهینهسازی کنید لغایت موتورهای جستجو بتوانند آن را بیابند. مطمئن شوید هر صفحه دارای فرامتن (meta description) دقیق باشد و محتوا بازتابکنندهی تیتر صفحه باشد لغایت کاربران بتوانند آنچه را اثناء کلیک بر روی صفحه چشمداشت دارند، پیدا کنند.
برای آنکه محتوای گیراتری تولید کنید که سئوی شما را تقویت کند، حتما کلیدواژهها را جستجو کنید تا بفهمید مخاطبانتان به پیگیری چه چیزی هستند، پس برای وبلاگ یا کتاب الکترونیکیتان مقالاتی راجع به موضوعات باره علاقهی آنها بنویسید.
بهترین راهبردهای سئو گوشه چشمی هم به ساخت لینک با وبسایتهای سایر دارند. وبسایتهای دیگری را جستجو کنید که شدنی است با محتوای شما تناسب داشته باشند، بعد به وبمستر رهنمود کمک بدهید تا ببینید آیا این سایت علاقهای به منتشر کردن مطالبی همراه با لینک به منبع اصلی (وبسایت شما) دارد یا خیر.
مطلب مرتبط: ۹ راز زرین سئو که برندتان را به اوج موفقیت میرساند
۲.انتخاب و به کارگیری پلتفرمهای رسانههای اجتماعی
هیچ پلتفرم رسانهی اجتمتعی درستی برای همهی ” کسبوکارها هستی ندارد. اگر یک وبسایت تجارت به تجارت (B2B) را گردانیدن میکنید یا به دنبال کارمند هستید، باید تمرکز زیادی را بر رزوی لینکدین بگذارید. توئیتر هم میتواند دست موزه ارزشمندی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات تجارت به بازرگانی و محتوای خودتان با افراد اثرگذار آن صنعت باشد. و فیسبوک هنوز به خاطر پایگاه کاربری قابل پروا و فرصتهای بسیار برای تعامل عمیق با مخاطبانتان، به خود میبالد.
مهمترین چیز آن است که مخاطب، جایگاه و محصولات و خدماتتان را در عقیده داشته باشید الی بفهمید کدام پلتفرم (ها) رسانههای اجتماعی برای کسبوکار شما مناسبتر است.
۳.انگیزهای برای پیوستن به فهرست ایمیلتان ایجاد کنید
بیشتر آدمها نام و اطالاعات تماسشان را نمیدهند مگر آنکه نوعی علت به آنها رهنمود شود. ممکن است یک صفحه حاوی اطلاعات ، یک ویدئوی توضیحی، یا یک کتاب الکترونیکی متقاعد کننده باشد. در هر صورت، هنگام توصیف دانلود یا هدیهی رایگانتان از کلماتی مشابه مجانی و بدون هزینه بهرهگیری کنید و آن را در رسانههای اجتماعی تبلیغ کنید.
وقتی یک فهرست ایمیل فعال داشته باشید، مشترکینتان روی محتوایی که از راه ایمیل به اشتراک میگذارید کلیک میکنند ـ اگر فرض کنیم ایمیلتان به اندازهی کافی متقاعدکننده است. اثناء طراحی هر ایمیل بیش از کمیت بر روی کیفیت تمرکز کنید الی مخاطبتان را ستوهی نکنید و سیلی از لغو اشتراک را دریافت نکنید.
۴.به محتوایتان رسانههای تصویری اضافه کنید
پاراگرافی در توصیف همبرگر مینویسید. از گوشت آبدار، کاهوی ترد، چاشنیهای خوشمزه و سیبزمینیهای شیرین آن بنویسید.
حالا عکس یک همبرگر را از اینترنت بگیرید. کدام یک شما را گرسنه تر میکند؟
انسانها به تصاویر بصری بهتر جواب میدهند. زیرا ارتباطی تند در ذهنمان ایجاد میکند، بعد از این یک خرده روانشناسی به سود خویش کاربرد کنید. نگارش محتوای عالی مایه جذب ترافیک وب بیشتر میشود، اما فراموش نکنید کمی تصاویر چشمنواز هم به آن اضافه کنید، چه یک عکس باشد یا ویدئو یا اینفوگرافی.
۵. برای افزایش بازدید سایت خودتان را در مکالمات وارد کنید
مکالمه دربارهی کسبوکار یا صنعت شما هر روز و کل جای اینترنت رویداد میافتد. فقط باید آنها را پیدا کنید. از تالارهای گفتمان و پیامها گرفته تا پستهای وبلاگها و سایتهای پرسش و پاسخی همانند کورا، باید لابهلای دریایی از فرصتها جستجو کنید.
اگر به مکالمات خارج از وبسایتتان ملحق شوید، چه بسا بتوانید بین خبرنگاران علاقه برپایی کند. لینکی از صفحهی اصلیتان یا بخشی از محتوای پروفایل یا امضایتان را بگنجانید لغایت دیگران بتوانند شما را پیدا کنند. همچنین این مکالمات فهرستبندی میشوند پس سایرین میتوانند آنها را بیابند و به برندتان علاقهمند شوند.
درباره این سایت